Baza transportowo-magazynowa w Kruszowie

O Inwestorze

Inwestorem jest spółka FBSerwis SA, w której 100% akcji posiada Budimex SA. Jesteśmy grupą ‎kapitałową z wieloletnią tradycją, działającą w obszarze utrzymania infrastruktury (drogi, ‎budynki, instalacje przemysłowe), utrzymania czystości i przetwarzania odpadów.

Do Grupy FBSerwis należy również 6 spółek zależnych, prowadzących nowoczesne instalacje ‎przetwarzania odpadów i odzysku surowców zlokalizowane w woj. łódzkim, mazowieckim, ‎małopolskim oraz dwie w woj. dolnośląskim, w tym 2 składowiska odpadów. Każda z instalacji ‎działa na podstawie decyzji Marszalka województwa zezwalającej na gospodarowanie odpadami i ‎określającej szczególne warunki prowadzenia działalności zapewniające ochronę środowiska. ‎Spółki zależne świadczą usługi utrzymania czystości, odbioru, przetwarzania i ‎zagospodarowania odpadów na rzecz samorządów, innych klientów publicznych oraz ‎prywatnych. ‎

O inwestycji

W Kruszowie powstaje nowoczesna baza transportowo-magazynowa, która będzie pełnić funkcję ‎parkingu dla pojazdów utrzymania czystości oraz umożliwi magazynowanie przede wszystkim ‎piasku, kruszyw, soli oraz innych materiałów niezbędnych do prawidłowego utrzymania dróg. W ‎ramach inwestycji wybudowane zostaną budynek biurowo-socjalny, hala magazynowa oraz ‎infrastruktura towarzysząca, w tym miejsca parkingowe, stacja transformatorowa, drogi ‎wewnętrzne oraz sieci elektryczna i wodnokanalizacyjna.‎
W przyszłości, po przeprowadzeniu dodatkowych inwestycji, baza może stać się elementem ‎systemu zbierania odpadów i surowców, opierającego się na optymalnym planowaniu oraz ‎budowaniu łańcucha dostaw do instalacji przetwarzania odpadów. ‎

Odpady i surowce odbierane od mieszkańców czy firm nie zawsze mogą być kierowane ‎bezpośrednio do instalacji, głownie ze względu na odległość. W takich wypadkach znajdują ‎zastosowanie punkty zbierania oraz stacje przeładunkowe. Miejsca te funkcjonują na całym ‎świecie i często znajdują się w centrach miast. Ich rolą jest umożliwienie selektywnego ‎gromadzenia odpadów i surowców do czasu uzyskania ekonomicznie uzasadnionej partii ‎transportowej, która następnie jest przewożona do miejsc zagospodarowywania. Taka organizacja ‎systemu przynosi nie tylko korzyści ekonomiczne, ale również środowiskowe. Punkty zbierania i ‎przeładunku odpadów i surowców nigdy nie są miejscami ich docelowego deponowania. ‎

Najczęściej zadawane pytania

Co powstanie w ramach inwestycji? Jakie obiekty?‎

Obecnie, na terenie należącym do FBSerwis, powstaje baza transportowo – magazynowa, w ramach ‎której wybudowane zostaną przede wszystkim budynek biurowo-socjalny, wagi z kontenerem, ‎zbiornik p.poż, hala magazynowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą, taką jak miejsca parkingowe, ‎stacja transformatorowa, drogi wewnętrzne czy sieci – elektryczna i wodnokanalizacyjna. W ‎przyszłości rozważana jest budowa kolejnych elementów bazy, np. drugiej wiaty. ‎

Jaka działalność będzie prowadzona na terenie inwestycji?‎

W dłuższej perspektywie Inwestor rozważa utworzenie na nieruchomości punktu zbierania i przeładunku odpadów pochodzenia komunalnego jako elementu logistyki dostaw odpadów do własnych zakładów przetwarzania odpadów, położonych w innych lokalizacjach. Etap ten jest warunkowany otrzymaniem stosownych decyzji i zezwoleń administracyjnych oraz podjęciem pozytywnej decyzji inwestycyjnej przez FBSerwis. Na terenie nieruchomości nie powstanie składowisko odpadów. W ramach naszej Grupy posiadamy składowisko odpadów w gminie Kamieńsk (m. Ruszczyn), które planujemy rozbudować, dlatego nie będziemy budować składowiska w Kruszowie.

‎Kiedy się rozpocznie i jak długo potrwa budowa obiektu?‎

Jeśli chodzi o budowę bazy magazynowo-transportowej, proces budowy zajmie kilka miesięcy. Niezbędne ‎będzie również uzyskanie zgody na użytkowanie obiektu, a to wiąże się z procesem odbiorów ‎administracyjnych. Jako inwestor zakładamy, że cały proces zakończy się maksymalnie w trzecim ‎kwartale 2025 roku.

Jakie odpady będą trafiały na bazę w Kruszowie?‎‎

Po uzyskaniu dla bazy statusu punktu zbierania i przeładunku odpadów, będą na nią trafiały odpady ‎pochodzenia komunalnego tj. wysegregowane odpady surowcowe oraz zmieszane odpady komunalne. W ‎przypadku realizacji rozbudowy, istnieje możliwość powstania instalacji do przetwarzania odpadów ‎budowlanych oraz boksów do zbierania odpadów pochodzących z przemysłu. ‎

Jak długo odpady będą magazynowane na bazie?‎

To, jak długo mogą być magazynowane odpady reguluje prawo. Zgodnie z prawem odpady, które będą w ‎dalszym kroku przekazywane do składowania mogą być magazynowane wyłącznie w celu zebrania ‎odpowiedniej ilości tych odpadów do transportu na składowisko, a czas ten nie może wynieść nie dłużej ‎niż rok. Natomiast odpady, które nie będą trafiały na składowisko, mogą być magazynowane do 3 lat. W ‎rzeczywistości odpady będą przekazywane do dalszego zagospodarowywania po uzbieraniu ‎odpowiedniej partii transportowej, w naszym interesie jest jak najszybsze przekazanie odpadów na ‎składowisko, bądź do dalszego przetwarzania, ponieważ im dłużej są magazynowane na naszej bazie, tym ‎większy koszt dla nas generują

‎Czy w okolicy bazy będzie śmierdziało?‎

Przeładunek odpadów mogących powodować uciążliwość będzie odbywał się w zamykanej, ‎wentylowanej hali. Zamontowany będzie również specjalny filtr powietrza, który będzie neutralizował ‎potencjalne zapachy. ‎

‎Którędy będą przyjeżdżać pojazdy? Czy będą jeździć przez wieś?‎

Pojazdy będą przyjeżdżać z drogi krajowej nr 12 przez ulicę Żeromińską. Zatem ruch związany z ‎eksploatacja nowej bazy nie będzie prowadzony przez całą miejscowość.

‎Co z drogą prowadzącą do bazy? Czy transport jej dodatkowo nie zniszczy?‎‎

Wszystkie pojazdy dojeżdżające do bazy będą w należytym stanie technicznym, nieprzeciążane ponad ‎dopuszczalną masę ładunkową. Wzdłuż ul. Żeromińskiej znajdują się inne przedsiębiorstwa, do których ‎również dojeżdżają pojazdy ciężarowe. Zatem na jakość drogi wpływ nie będą miały wyłącznie pojazdy ‎dojeżdżające do bazy.

‎Czy działalność prowadzona na naszej bazie będzie emitować hałas?‎‎

Przejazd pojazdów czy manewry na jej terenie mogą być źródłem hałasu. W Raporcie oddziaływania na ‎środowisko przeanalizowano wszystkie źródła stanowiące źródła hałasu oraz wykonano matematyczne ‎modelowanie uciążliwości akustycznej. Analiza wykazała, iż na terenach podlegających ochronie ‎akustycznej, a więc w najbliższym sąsiedztwie gdzie znajdują się budynki mieszkalne, zarówno w dzień ‎jak i również w nocy, nie będą przekroczone dopuszczalne normy hałasu. ‎

‎Jak wygląda kwestia p. poż? Czy grożą nam częste ostatnimi czasy pożary odpadów?‎

Na etapie projektowania inwestycji uwzględniono wszystkie wymagania prawne dotyczące ‎zabezpieczenia przeciwpożarowego. Powstanie sieć wodociągowa – przeciwpożarowa, która składać się ‎będzie z hydrantów, zbiorników przeciwpożarowych. Zaplanowano specjalną drogę przeciwpożarową. ‎Prawidłowa eksploatacja bazy, stosowanie właściwych procedur, szkolenia pracowników to system który ‎pozwala wyeliminować prawdopodobieństwo wystąpienia pożaru. Całodobowy dozór terenu bazy, ‎monitoring wizyjny to dodatkowe sposoby na szybką reakcję w przypadku zaprószenia ognia. ‎

Masz dodatkowe pytania? Skorzystaj z FORMULARZA KONTAKTOWEGO

    ‎1.‎Administratorem danych osobowych jest FBSerwis S.A. z siedzibą w Warszawie (01-‎‎204) przy ul. Siedmiogrodzkiej 9 („FBSerwis”). Kontakt z FBSerwis jest możliwy poprzez adres ‎e-mail: rodo.fbs@fbserwis.pl lub adres korespondencyjny „Inspektor Ochrony Danych”, ‎FBSerwis S.A. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa.‎

    ‎2.‎ FBSerwis wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którym jest Joanna Kuźmińska.

    Z Inspektorem można skontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych ‎osobowych poprzez adres e-mail rodo.fbs@fbserwis.pl lub na adres korespondencyjny ‎wskazany powyżej.

    ‎3.‎ Cele i podstawa prawna przetwarzania:‎

    W przypadku uzupełnienia przez Ciebie formularza kontaktowego lub przesłania do FBSerwis ‎zapytania w innej formie, Twoje dane będą przetwarzane w celu:‎

    • udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie lub realizacji zamówionego kontaktu,‎
    • obrony i ochrony roszczeń.‎

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO czyli prawnie ‎uzasadnionego interesu FBSerwis polegającego na odpowiedzi na uzupełniony formularz lub ‎zadane pytanie oraz obronie i ochronie przed roszczeniami.‎

    ‎4. Okres przetwarzania danych osobowych: ‎

    Dane osobowe przetwarzane w związku z obsługą Twojego zapytania, przechowywać ‎będziemy:‎ przez czas niezbędny do wyjaśnienia Twojej sprawy i udzielenia Ci wyczerpującej odpowiedzi – ‎nie dłużej niż przez czas niezbędny do obrony i ochrony roszczeń, do czasu wniesienia przez ‎Ciebie skutecznego sprzeciwu.‎

    ‎5.‎ Odbiorcy danych: ‎

    Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom, za pomocą których FBSerwis realizuje ‎wskazane cele, w tym podmiotom utrzymującym infrastrukturę IT. Dane osobowe w ‎uzasadnionych przypadkach mogą zostać przekazane podmiotom mającym siedzibę poza ‎Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). FBSerwis przekazuje dane osobowe poza EOG ‎wyłącznie gdy zapewniony jest odpowiedni stopień ochrony. Podmiot danych może uzyskać ‎kopię opisu zabezpieczeń technicznych przekazywanych do państwa trzeciego kierując wniosek ‎na adres: rodo.fbs@fbserwis.pl

    ‎6.‎ Prawa podmiotów danych: ‎

    Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo:‎

    a)‎ wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,‎

    b)‎ żądania do nich dostępu,‎‎

    c)‎ sprostowania,‎‎

    d)‎ usunięcia,‎‎

    e)‎ ograniczenia przetwarzania oraz przeniesienia danych.

    Każdej osobie przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych ‎Osobowych.

    Żądanie dotyczące realizacji praw podmiotów danych można skierować na adres ‎korespondencyjny: FBSerwis S.A. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa lub poprzez adres e-‎mail: rodo.fbs@fbserwis.pl

    ‎7.‎ Podanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne do udzielenia odpowiedzi na ‎kierowane wnioski.

    ‎8.‎ Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.